بهترین کفپوش اپوکسی کدام نوع است

خانه » مقالات » بهترین کفپوش اپوکسی کدام نوع است
دسته بندی : مقالات

بهترین کفپوش اپوکسی کدام نوع است ؟

بهترین کفپوش اپوکسی کدام است؟  یا کدام اپوکسی برای کف سالن من مناسب است؟ سوالاتی با این مضمون اغلب زمانی که برای اولین بار می خواهیم از این متریال استفاده نماییم مطرح می گردد.

در این مقاله به طور اختصار سعی می گردد به این سوال پاسخ روشن و واضحی داده شود.

بهترین کفپوش اپوکسی برای منزل
کفپوش اپوکسی دکوراتیو

بهترین کفپوش برای یک سالن چیست؟


بهترین بودن از لحاظ تامین نیاز پروژه

قبل از هر چیز باید به تعریف مشترکی از واژه ی بهترین برسیم. بهترین بودن می تواند به معنی مقرون به صرفه بودن باشد. یا اشاره ی ما به زیبایی و ظاهر باشد . شاید مقاومت و عمر بالای یک محصول برای ما معیاری برای سنجش بهتر بودن است.

تا زمانی که معیار مشخصی برای سنجش نباشد نمی توان محصولی را مورد بررسی قرار داد. پس بهتر است همین ابتدا تکلیف واژه ی بهترین مشخص گردد.

درست ترین تعریف برای این واژه اینست که بگوییم بهترین ، یعنی بیشترین میزان تامین توقعات ما از یک محصول. با این تفسیر ما قبل از پیدا کردن بهترین کفپوش اپوکسی باید توقعات خود و پروژه ی خود را از کف معین نماییم.

 

توقعاتی که ما از یک کفپوش داریم چیست؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید کاربری پروژه مشخص گردد. بی شک بهترین کفپوش اپوکسی  کف سالن در یک انبار با کفپوش مناسب برای یک سرویس بهداشتی متفاوت خواهد بود. با روشن شدن نوع کاربری می توانیم از اولویت های مورد نظر برای کفپوش آگاه شویم.

برای مثال در یک سالن مسکونی همیشه اولویت اول زیبایی می باشد. اما در یک سالن صنعتی با کاربری سنگین اولویت اول مقاومت کف در برابر تنش های سنگین است.

شاید این نکته به ذهن ما خطور کند که پس اگر یک کفپوش تمام مشخصات ظاهری و دوام و مقاومت های مکانیکی را همزمان تامین کند. پس حتما بهترین کفپوش اپوکسی برای اپوکسی کف سالن ما و سایر کاربری ها خواهد بود. اما اینطور نیست !

باید به عامل قیمت و توجیه اقتصادی نیز توجه کنیم.به این معنا که ممکن است یک کفپوش دکوراتیو با مقاومت بسیار بالا در برابر بارگذاری های فوق سنگین و مقاوم در برابر اسید ها و … بسیار ایده آل به نظر برسد. اما قیمت آن ممکن است توجه اقتصادی کار را زیر سوال ببرد.

در اینجا ممکن است بگوییم مثلا در فلان پروژه ی خود هیچ محدودیت قیمتی نداریم و می توانیم از گرانترین کفپوش اپوکسی استفاده کنیم. اما حتی با صرف نظر از موضوع قیمت و توجیه اقتصادی ، باز هم استفاده از گرانترین کفپوش در کف یک سالن بدون کارشناسی ممکن است نه تنها مزیت محسوب نشود بلکه نیاز های پروژه را نیز نتواند تامین نمایید.

کفپوش اپوکسی سنگی برای کف سالن
کفپوش اپوکسی سنگی

شناخت ویژگی انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی دکوراتیو :

اگر منزل مسکونی ، دفتر کار نمایشگاه یا فضا هایی از این قبیل مد نظر باشد اپوکسی های دکوراتیو بهترین کفپوش اپوکسی برای ما هستند. این نوع پوشش هال ظاهری منحصر به فرد با مقاومت عالی در برابر عبور و مرور افراد و استفاده های روز مره دارند.

مقاله ی اپوکسی دکوراتیو را اینجا مطالعه نمایید.

کفپوش اپوکسی پارکینگ:

ضخامت کم ، قیمت مرقوم به صرفه و زیبایی از ویژگی این نوع پوشش ها است. این نوع کفپوش ها علاوه بر زیبایی قابلیت اجرای زبر را نیز داشته و برای جلوگیری از سور خوردن خودرو در شیب ها بسیار عالی هستند.

مقاله ی کفپوش پارکینگ

کفپوش های آنتی باکتریال و بهداشتی:

اگر اپوکسی کف سالن بیمارستان یا یک دارو سازی یا کارخانه ی مواد غذایی و بهداشتی مد نظر ما باشد بهترین گزینه این نوع پوشش می باشد. زیبایی ، دوام به همراه مقاومت در برابر آلودگی ها و عوامل بیماری زا از خصوصیات این پوشش است.

مقاله ی کفپوش آنتی باکتریال

کفپوش بیمارستانی بهترین کفپوش
کفپوش بیمارستانی
کفپوش اپوکسی ضد اسید :

شستشو با مواد خورنده مانند اسید ها یا تماس طولانی کف با این مواد می تواند باعث نابودی کفپوش شود. پس اگر در آزمایشگاه یا کارخانه یا هر نوع کاربری دیگری که احتمال تماس طولانی کف با مواد خورنده وجود دارد بهترین کفپوش اپوکسی به عنوان اپوکسی کف سالن ما ، پوشش های ضد اسید هستند. این پوشش ها به لحاظ ظاهری اغلب دکوراتیو و شبیه پوشش های آنتی باکتریال می باشند.

اپوکسی آنتی داست:

یک کف بتنی دارید و می خواهید مانع از ایجاد گرد و خاک حاصل از رفت و آمد روی سطح شوید؟ بهترین گزینه اپوکسی آنتی داست است. این نوع کار را می توان به صورت بیرنگ و رنگی اجرا نمود و بسیار ارزان و به صرفه نیز خواهد بود.

 

اپوکسی آنتی استاتیک :

یک اتاق عمل جراحی ، یک خط تولید تجهیزات حساس الکترونیکی ، انبار مواد قابل انفجار یا یک دیتا سنتر. به طور کلی اگر اپوکسی را برای کف سالنی می خواهید که ایجاد جرقه حاصل از عبور مرور و تخلیه الکتریسیته ی ساکن می تواند برای شما زیان بار باشد . بهترین گزینه تنها اپوکسی الکترواستاتیک می باشد.

مقاله ی کفپوش آنتی استاتیک

اپوکسی صنعتی :

این واژه بسیار کلی و عمومی است. اما به طور کلی تمام صنایع و خطوط تولید و انبار ها را می توان با این نوع اپوکسی ها پوشش داد و سال های سال از زیبایی و مقاومت آن بهره جست. اپوکسی های صنعتی انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز های یک پروژه مشخص می شوند.

مقاله ی کفپوش صنعتی

بررسی کفپوش اپوکسی بر اساس مرغوبیت و نوع مواد مصرفی


در بخش قبل در مورد بهترین کفپوش اپوکسی از نظر تامین توقعات پروژه صحبت کردیم. حال این سوال مطرح است که آیا این بهترین بودن شامل مواد مصرفی نیز می تواند باشد؟ یعنی آیا مواد مصرفی در یک کفپوش به لحاظ مرغوبیت درجه بندی خاصی داشته و این عامل در مشخصات ظاهری و دوام آن تاثیر دارد یا خیر.

پاسخ به این سوال را در دو بخش مطرح می نماییم:

۱- نوع مواد مصرفی:

در بازار ایران اغلب مواد مورد استفاده مربوط به پتروشیمی خوزستان هستند. این نوع رزین ها دارای کیفیتی مطلوب می باشند.از این نوع اپوکسی برای کف سالن های بسیاری اجرا و جواب گو می باشند. رزین های هاند ، کره ، آلمان یا عربستان نیز در بازار موجود هستند . این نوع رزین ها اغلب قادر به پاس نمودن سطوح بالاتری از استاندارد ها نسبت به رزین ایرانی هستند.

اما این مساله تنها در تعداد بسیار کمی از پروژه های خاص که واقعا نیاز به ویژگی های خاصی باشد مطرح است و در سایر کار بری ها استفاده از رزین داخلی کاملا استاندارد لازم را تامین می نماید. اما ایا استفاده از رزین خارجی همیشه به معنی بهتر بودن است؟

این طور نیست. رزین های خارجی به واسطه ی قمت دار اغلب بهایی بسیار بالاتر از ارزش حقیقی خود دارند. و استفاده از آنها ممکن است توجیه افتصادی نداشته باشد. از طرف دیگر در بسیاری موارد این رزین ها مواد تاریخ مصرف گذشته ای هستند. که در گذشته وارد شده اند که در عین قیمت بالا مشخصات مطلوبی را نیز نخواهند داشت.

نکته ی بعدی ارایه رزین های بی کیفیت چینی تحت عنوان اپوکسی با برند های خارجی است که در این مورد نیز علاوه بر قیمت بالا کیفیت بسیار افت خواهد نمود.

با توجه به مطالب فوق می توان گفت بهترین کفپوش اپوکسی برای نود و نه درصد پروژه ها ،کفپوش های ساخته شده با رزین داخلی هستند. چون هم نیاز اغلب پروژه ها را به خوبی تامین می کنند. و هم قیمت منطقی تر و ریسک کمتری دارند. البته اگر از محلی معتبر خریداری گردد.

رزین اپوکسی برای کف سالن
رزین اپوکسی
۲- نحوه ی اجرا اپوکسی کف سالن

مجری اپوکسی به عنوان آخرین حلقه از زنجیر کیفیت بیشترین نقش را در تولید یک کفپوش خوب می تواند داشته باشد. در بسیاری از پروژه ها مجری به واسطه ی سودجویی درصد خلوص مواد را تا پایینترین حد ممکن کاهش می دهد. یا برای افزایش ضخامت کاذب در کفپوش از میزان بالای فیلر ها استفاده می کن.

چنین مواردی باعث آسیب های جدی و ضعف های شدید در کفپوش اپوکسی می گردد. به عبارت دیگر ممکن است بهترین متریال در دست یک مجری بد کفپوشی را حاصل کند،که از کفپوش های اپوکسی با نامرغوب ترین متریال اما با یک مجری خوب بسیار ضعیف تر باشد.

پس می توان گفت اخرین مرحله برای شناخت بهترین کفپوش اپوکسی ، شناخت یک مجری خوب می باشد . که قادر به مدیریت مواد در حیطه ی استاندارد برای اجرای کفپوش اپوکسی کف سالن ما باشد.

شرکت اذین پوشش مانا با برند سیویل دکور به عنوان یک مجموعه ی تخصصی ، آماده ی ارائه انواع خدمات مشاوره ای و اجرایی به همراه تامین بهترین متریال برای پروژه های شما می باشد.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 5]