مجری کفپوش اپوکسی

خانه » اجرای کفپوش اپوکسی » مجری کفپوش اپوکسی

از آنجا که مجری کفپوش اپوکسی مهمترین عامل در کیفیت و نتیجه بخش بودن اپوکسی کف می باشد. بدیهی ست که کارفرمایان همواره به دنبال بهترین مجری یا نصاب کفپوش اپوکسی و یا کفپوش های مشابه همچون پلی یورتان باشند.

مجری اپوکسی یا نصاب کفپوش اپوکسی؟

در همین ابتدا باید بگوییم که واژه ی نصاب کفپوش اپوکسی کاملا اشتباه می باشد .چون:

کفپوش اپوکسی از ترکیب مواد مختلف و به صورت لایه لایه اجرا می شود . از این رو اصطلاح نصاب اپوکسی یا نصاب کفپوش اپوکسی کاملا غلط می باشد.

واژه نصاب در صنایع و کارهایی استفاده می شود که اجرا از طریق نصب یک محصول از پیش آماده و با ابعاد مشخص در محل باشد. مانند نصب پارکت ، کابینت ، نصب کفپوش های رولی و تایلی. در مورد کفپوش اپوکسی واژه ی مجری صحیح می باشد.

مجری کفپوش اپوکسی
اجرای لایه نهایی

بهترین اپوکسی کار و مجری کفپوش اپوکسی در ایران کیست؟

چه تعداد اپوکسی کار یا مجری در ایران فعالیت دارند؟

افراد زیادی در این صنعت مشغول به کار هستند که تعدادشان هر روز رو به افزایش است. هرچند تعداد نفراتی که مشغول به کار هستند بسیار زیاد است . اما اکیپ های متخصص در این زمینه انگشت شمار هستند. تعداد شرکت های مجری کفپوش اپوکسی نیز که به طور تخصصی صرفا در این صنعت فعالیت دارند بسیار اندک است.

به طور کلی اشخاص حقیقی و حقوقی مشغول در این صنعت را می توان به شکل زیر دسته بندی نمود:

۱-شرکت های تخصصی اجرایی پوشش های صنعتی:

شرکت های ثبت شده و رسمی هستند که صرفا در زمینه ی اجرای کفپوش های صنعتی فعالیت دارند. تعداد این نوع مجموعه ها بسیار اندک است. و اغلب به واسطه ی کار در یک شاخه ی تخصصی ، بهترین اجرا و مشاوره ها را ارائه می دهند. در واقع این مجموعه ها مجری کفپوش اپوکسی حقوقی هستند که از پشتوانه ی مالی،اعتباری و تضمین اجرایی بالایی برخوردار هستند.

از آنجا که این شرکت ها فقط اجرا کننده هستند. در تامین مواد تمرکز و اصرار روی برند خاصی نداشته و در هر زمان بهترین نوع مواد در بازار که مناسب پروژه ی مورد نظر باشد را تامین می نمایند. از طرف دیگر ، در صورتی که کارفرما خود تمایل به تامین مواد لازم را داشته باشد. به راحتی می تواند از خدمات اجرای این مجموعه ها استفاده نماید.

۲-کارخانه های رنگ سازی:

مجموعه های تولیدی هستند که در زمینه ی رنگ و رزین فعالیت دارند. تعداد این نوع مجموعه ها به واسطه ی سود دهی بالای فروش رنگ و رزین بسیار زیاد و روز افزون است. اما تنها تعداد انگشت شماری هستند که دارای خدمات صحیح و صادقانه به کارفرمایان باشند.

متاسفانه بسیاری از این کارخانه ها یا کارگاه ها ، تنها هدف و تمرکزشان فروش حداکثری موادشان است. این مجموعه ها بدون در نظر گرفتن نیاز واقعی هر پروژه و با بهره بردن از اکیپ های ارزان قیمت ،کیفیت و دوام کفپوش نهایی را به خطر می اندازند. طبیعتا این مجموعه ها صرفا مواد تولیدی خود را می فروشند و از اجرای سایر برند ها خودداری می نماید.

البته در این بین هستند تولید کنندگانی که بهترین مواد را تولید و با بهره بردن از بهترین مجری های کفپوش اپوکسی ، صادقانه در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

۳-اکیپ های شخصی اجرای اپوکسی با سابقه:

مجری کفپوش اپوکسی به تنهای قادر به انجام یک پروژه نیست . این کار به صورت اکیپ اجرایی انجام می شود. اکیپ هایی که اغلب بالای ده سال سابقه ی اجرای کفپوش اپوکسی را دارند را می توان جز با سابقه ها دانست. این افراد به صورت تجربی و استاد کاری در طی سال های فعالیت و آزمون خطا، روش ها و جزئیات اجرایی را می آموزند.

این دسته از مجری ها معمولا در صورت وجود مواد مرغوب و یک آنالیز مناسب ، می توانند از عهده ی پروژه های مختلف به خوبی بیایند.

بزرگترین مشکلی که این نوع اکیپ ها دارند عدم توانایی در ارتباط صحیح با کارفرمایان است و اغلب در پروژه ها به واسطه ی مشکلات کوچک شاهد ایجاد تنش خواهیم بود.

مساله ی دوم عدم تعهد های کاری است که در اغلب این اکیپ ها به چشم می خورد، یعنی یک اکیپ مجری کفپوش اپوکسی می تواند بسیار با تجربه باشد اما به واسطه ی عدم تعهد ، برای کسب سود بیشتر پروژه را دچار مشکلات فراوان نماید. این مشکلات می تواند از مواردی همچون بد قولی و تاخیر ها تا موارد مربوط به استفاده از مواد نامرغوب را شامل گردد.

البته در بین این گروه نیز بسیاری از افراد هستند که هرچند سالیان زیادی ست در این صنعت فعالیت دارند . اما همچنان دانش و توانایی اجرای یک پروژه را نداشته و نمی توان به آن ها مجری کفپوش اپوکسی ابلاغ نمود.

۴- افراد شرکت کننده در دوره های آموزش کف پوش اپوکسی:

چند سالی ست که دوره های آموزش کفپوش اپوکسی در ایران بسیار رواج پیدا کرده است. این نوع دوره ها اغلب به صورت چند ساعته یا چند روزه برگزار می شود. طبیعتا خروجی این نوع آموزش ها ، مجری کفپوش اپوکسی نخواهد بود. افرادی که این دوره های چند ساعته را طی می کنند در بهترین حالت تنها قادر به اجرای کار های بسیار کوچک و زیر ۱۰ متر هستند . و درصورت ورود به پروژه های بزرگ ضرر های سنگینی برای خود و پروژه به بار خواهند آورد.

مجری کفپوش اپوکسی که در تهران هستند بهترند یا در شهرستان ؟

از آنجا که دفاتر مرکزی تولید کنندگان و شرکت های اجرایی در تهران هستند ، تمرکز اکیپ های اجرایی نیز در این استان است. اما مطلبی که تعین کننده ی برتری یک مجری ی شخصی یا شرکتی است ، تخصص ، تجربه و تعهد مجری ست لذا محل شرکت یا فعالیت به تنهایی بیانگر برتری یا ضعف اجرایی نخواهد بود.

لینک مقالات مرتبط و مفید:

اپوکسی در ویکی پدیا

قیمت کفپوش اپوکسی

اپوکسی چسیت؟

اپوکسی کار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =